ثبت‌نام بیست‌وهفتمین دوره‌ی ریاضیات کانگورو آغاز شد!

 ثبت‌نام بیست‌وهفتمین دوره‌ی ریاضیات کانگورو آغاز شد.
 
هفدهمین جشنواره‌ی ریاضیات کانگورو در ایران (منطبق با بیست‌وهفتمین رویداد بینالمللی ریاضیات کانگورو)، از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد. دانش‌آموزان پایه‌های ۱ تا ۱۲ می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. توجه داشته باشید که پایه‌های تحصیلی در ساعت‌های مشخصی از روز امکان پاسخ‌دهی به مسئله‌ها را خواهند داشت. بدیهی است که این ساعت‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد. با برنامه‌های جانبی جشنواره‌ی ریاضیات کانگورو سال ۱۴۰۴ آشنا شوید:
 
جشنواره‌ی ریاضیات کانگورو یک رویداد ریاضی است. چالش اصلی شامل مسائل چندگزینه‌ای است و در کنار پاسخ‌دهی به مسئله‌های آن، برنامه‌های ریاضی دیگری تعریف شده‌اند تا به اهداف جشنواره کمک کنند. از برنامه‌های امسال می‌توان لیگ مینی‌کانگورو، لیگ تعاملی، معمای ریاضی و دیگر فعالیت‌های شاد ریاضی را نام برد. مجموع امتیازهای شما در این برنامه‌ها علاوه‌بر امتیاز چالش اصلی، در انتخاب برگزیدگان، اثرگذار است و در نهایت برگزیدگان به مدرسه‌ی تابستانه‌ی ریاضیات و علوم رایانه دعوت خواهند شد.
 
الف) لیگ مینی‌کانگورو
 
۲۰ لیگ مینی‌کانگورو از ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ تا ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. این لیگ‌ها به‌صورت هفتگی برگزار می‌شوند و هر دانش‌آموز در هر هفته به سه مسئله‌ی ۳، ۴ و ۵ امتیازی پاسخ می‌دهد. با توجه به اینکه دانش‌آموزان امکان پاسخ‌دهی به لیگ‌هایی که تاریخشان گذشته را ندارند، توصیه می‌شود برای کسب امتیاز بیشتر، هرچه زودتر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
 
ب) لیگ تعاملی
 
از دیگر برنامه‌های جالب امسال، لیگ پر انرژی‌ای به نام لیگ تعاملی کانگورو است. این لیگ به مدت ۳ روز از ۲۴ تا ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۴ فقط برای پایه‌های ۱ تا ۶ ابتدایی برگزار خواهد شد. دانش‌آموزان برای پاسخ‌دادن به مسئله‌های تعاملی این لیگ به رایانه یا تلفن همراه نیاز دارند. لازم به ذکر است تمام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که در جشنواره‌ی ریاضیات کانگورو ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانند در این لیگ شرکت کنند.
 
پ) معمای ریاضی
 
به‌منظور توسعه‌ی تفکر ریاضی در دانش‌آموزان فعالیت‌ها‌یی در نظر گرفته شده‌است که برای امسال، معمای ریاضی از دیگر برنامه‌های شاد جشنواره‌ی ریاضیات کانگوروی سال ۱۴۰۴ است. این فعالیت برای دانشآموزان تمامی پایه‌ها در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد. دانش‌آموزان هر ۱۲ پایه پس از ثبت‌نام در جشنواره‌ی اصلی ریاضیات کانگورو می‌توانند در این فعالیت شرکت کنند. پیش‌کانگورو به منظور آشنایی دانش‌آموزان جدید و افزایش مهارت حل مسئله‌ی شرکت‌کنندگانی که می‌خواهند خود را محک بزنند و با مسئله‌های ریاضیات کانگورو بیشتر آشنا شوند، یک پیش‌کانگورو در تاریخ ۲ اسفندماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
 
پیش‌کانگورو 
 
به منظور آشنایی دانشآموزان جدید و افزایش مهارت حل مسئله‌ی شرکت‌کنندگانی که می‌خواهند خود را محک بزنند و با مسئله‌های ریاضیات کانگورو بیشتر آشنا شوند، یک پیش‌کانگورو در تاریخ ۲ اسفندماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
 
 
دانش‌آموزان و مدارسی که از تاریخ ۲۷ مرداد تا ۳۱ شهریور ثبت‌نام خودشان را انجام دهند شامل ۱۰ درصد تخفیف ثبت‌نام زودهنگام می‌شوند. این تخفیف با وارد کردن کد زیر در سامانه‌ی مبنا اعمال می‌شود.
 

کد تخفیف ثبت‌نام زودهنگام: early03

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *