اطلاعیه برگزاری نهمین دوره روز و مسابقۀ بین المللی ریاضیات کانگورو در ایران

?? چند مورد مهم صرفاً جهت یادآوری:

 مسابقة ریاضیات کانگورو برای تمام گروه‌ها از ساعت ۱۰ صبح پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ آغاز می‌شود. مدت زمان مسابقه ۹۰ دقيقه در نظر گرفته شده است. برنامه‌ریزی و زمان‌بندی فعالیت‌های جنبی قبل یا بعد از مسابقه بر عهدۀ مدارس و مراکز برگزارکننده است.

اطلاعات حوزه‌ها و کارت ورود به جلسة دانش‌آموزان، از تاریخ ۹۶/۱/۲۸ در سامانة ثبت‌نام ریاضیات کانگورو در دسترس قرار می‌گیرد. مدارسی که به‌صورت مستقیم در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند کارت دانش‌آموزان خود را از پنل ثبت‌نامشان دریافت کنند سایر مدارس و دانش‌آموزان نیز کارت ورود به جلسه خود را از نمایندگی ریاضیات کانگورو در شهر خود دریافت کنند.

 سؤالات مسابقه رياضيات كانگورو پنج‌گزينه‌ای است و در گروه اول و دوم و گروه سوم و چهارم شامل ۲۴ سؤال (۸سؤال سه امتيازی، ۸سؤال چهار امتيازی و ۸سؤال پنج امتيازی) و در گروه‌های بالاتر شامل ۳۰ سؤال (۱۰سؤال سه امتيازی، ۱۰سؤال چهار امتيازی و  ۱۰سؤال پنج امتيازی) است و به پاسخ نادرست امتیاز منفی تعلق نمی‌گیرد.

 در مسابقه رياضيات كانگورو استفاده از ماشين حساب، خط‌ كش، گونيا، نقاله و پرگار و سایر وسایل مشابه مجاز نيست.

 شركت‌كنندگان مي‌توانند دفترچه سؤالات را با خود ببرند تا در فرصت‌های ديگر هم بتوانند به سؤالات آن فكر كنند.

 مدارسی که حداقل  ۳۰ دانش‌آموز را برای شرکت در مسابقه کانگورو ثبت‌نام کرده‌اند، به عنوان حوزه برگزاری مسابقه تعیین شده‌اند. دانش‌آموزان در مدارسی که به این حد نصاب نرسیده‌اند، به نزدیک‌ترین حوزه ممکن ارجاع داده شده‌اند. در موارد خاص ممکن است حوزه‌بندی از این قاعده تبعیت نکرده باشد. 

 آخرین پنج‌شنبۀ فروردین هر سال به عنوان روز ریاضیات کانگورو در ایران در نظر گرفته شده است و برگزاری مسابقۀ کانگورو صرفاً در این روز امکان پذیر است. چنان‌چه مدرسه‌ای به هر دلیل در روزی غیر از این روز مسابقه را برگزار کند، دبیرخانه ریاضیات کانگورو از پذیرفتن پاسخ‌برگ‌های مربوطه معذور خواهد بود.

 بسته مربوط به مسابقه، به تفکیک حوزه‌های تعیین‌شده تا حداکثر چهارشنبه ۳۰ فروردین در شهر تهران از طریق مأمور اعزامی دبیرخانه و در شهرهایی که نمایندگی دارند از طریق نماینده و در سایر شهرها از طریق پست به حوزه‌ها تحویل داده خواهد شد. این بسته شامل دفترچه سؤالات مسابقه، پاسخ‌برگ‌های شخصی‌سازی‌شدۀ دانش‌آموزان و فرم صورت‌جلسه خواهد بود. (توجه: اگر حوزه‌ای تا آن تاريخ بسته مذکور را دريافت نكرد، لازم است در اسرع وقت به دبيرخانه رياضيات كانگورو اطلاع دهد.)

 پاکت حاوی پاسخبرگ‌ها را در شهر تهران به مأمور اعزامی دبیرخانه و در شهرهایی که نمایندگی دارند به نمایندۀ ریاضیات کانگورو تحویل دهید. در صورتی که در شهر شما نمایندگی ریاضیات کانگورو وجود ندارد و بستۀ آزمون را از طریق پست دریافت کرده‌اید، پاکت پاسخ‌برگ را در اسرع وقت از طریق پست پیشتاز به نشانی دبیرخانۀ ریاضیات کانگورو ارسال کنید.

 بسته هر حوزه شامل بسته دفترچه سوالات، بسته پاسخ‌برگ، لیست دانش‌آموزان حوزه و شماره صندلی است (این شماره صندلی با شماره ای که بر روی کارت ورود به جلسه وجود دارد مطابقت دارد). اکیدا توصیه می‌شود بسته بندی بسته حوزه ها را باز نکنید. در صورت وجود هر گونه مشکل پیش از هر اقدامی با دبیرخانه هماهنگ کنید.

 لطفاً ضمن حفظ فضای شاد و بدون استرس براي دانش‌آموزان، شرايط را به گونه‌ای فراهم كنيد كه اين مسابقه به طور عادلانه برگزار شود و هر دانش‌آموز حاصل تفكر خودش را به پاسخ‌برگ منتقل كند.

? در هر بسته یک راهنمای دو صفحه ای و یک صورتجلسه یک صفحه ای قرار گرفته است. با این حال توصیه می شود در صورت امکان فایل راهنمای برگزاری را که به پیوست ارائه شده است مطالعه کنید.

? توصيه می شود از چند روز قبل، متناسب با تجربيات، امكانات و شرايط خود، برای دانش‌آموزان برنامه هاي ترویجی و آموزشی ریاضی در نظر بگيريد. پيشنهادهايی از طرف دبیرخانه ریاضیات کانگورو به پیوست ارائه شده است می توانيد از آنها هم استفاده كنيد، هدف از این برنامه ها ایجاد فضای شاد و به دور از استرس برای دانش‌آموزان است.

راهنمای برگزاری مسابقه ریاضیات کانگورو

فرم صورتجلسه کانگورو ۱۳۹۶

راهنمای بازی های ریاضی

چالش کانگوروهای رنگی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *