فراخوان طراحی مسئله برای ریاضیات کانگورو ۲۰۲۴

دبیرخانۀ ریاضیات کانگورو در ایران از همه دبیران محترم، اساتید گرامی، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و دیگر علاقه‌مندان به ریاضیات و ترویج ریاضی بین دانش‌آموزان، دعوت می‌کند مسئله‌های پیشنهادی خود را بر اساس رویکرد ریاضیات کانگورو برای تمام پایه‌های تحصیلی حداکثر تا تاریخ ۱۵ خردادماه ۱۴۰۲ به این دبیرخانه ارسال کنند.

افراد علاقه‌مند می‌توانند حداکثر پنج مسئلۀ ریاضی را طراحی و هر مسئله را در قالب فرم ویژۀ طراحی مسئله به‌صورت مجزا ذخیره و به ایمیل mathkangarooir@gmail.com ارسال کنند. به‌منظور دسترسی آسان‌تر دبیرخانه به ایمیل‌ها، عنوان(subject) ایمیل را «طرح مسئله کانگورو» اعمال کنید.

برای دسترسی راحت‌تر به شیوۀ ارسال مسئله بر روی پیوندهای زیر کلیک کنید:

فرم ارسال مسئله برای ریاضیات کانگورو ۲۰۲۴

راهنمای طراحی مسئله برای ریاضیات کانگورو

توجه کنید که مسئله‌های دریافتی، در کمیتۀ علمی دبیرخانۀ ریاضیات کانگورو بررسی و مسئله‌های مناسب (اصیل، خلاقانه و همسو با رویکرد ریاضیات کانگورو) انتخاب، ویرایش، ترجمه و به نشست جهانی ریاضیات کانگورو که در اکتبر ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد، ارائه می‌شوند. نشست سالیانۀ ریاضیات کانگورو، هر سال با هدف انتخاب نهایی مسائل جشنوارۀ ریاضیات کانگورو، در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود. در این نشست ریاضی‌دان‌ها و آموزشگرانی از هر کشور، به بررسی تمام مسئله‌های پیشنهادی می‌پردازند و در نهایت از بین آن‌ها ۲۴ یا ۳۰ مسئله در هر گروه را به عنوان مسئله‌های اصلی جشنوارۀ سال بعد انتخاب می‌کنند.از زمان پیوستن ایران به انجمن جهانی کانگورو بدون مرز، هر سال تعدادی از مسئله‌های پیشنهادی ایران در بین مسئله‌های اصلی این جشنوارۀ بین‌المللی قرار گرفته‌اند. ایران همواره یکی از اعضای فعال این انجمن بوده‌است.

توجه: کمیتۀ علمی دبیرخانۀ ریاضیات کانگوروی ایران در نظر دارد امسال از سوی ایران، مجموعه‌ای خاص از مسئله‌های سه امتیازی برای هر شش گروه سنی را به نشست جهانی ریاضیات کانگورو (اکتبر ۲۰۲۳) ارسال نماید. لذا از طراحان مسئله درخواست می‌شود در صورت تمایل به همکاری در این فعالیت ویژه، با درنظر گرفتن خصوصیت‌های مسائل سه امتیازی،مسائل خود را برای ما ارسال نمایند. برای اطلاعات بیشتر، فایل ضمیمه را مطالعه کنید.

فایل فعالیت ویژه طراحی مسئله ۳ امتیازی

مؤسسۀ فرهنگی فاطمی به طراحانی که مسئله‌های پیشنهادی‌شان در نشست جهانی انتخاب شود و در میان مسئله‌های اصلی جشنوارۀ کانگورو ۲۰۲۴ قرار گیرد، جوایز ویژه‌ای تقدیم خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *